Yritän löytää lukemaani lastenkirjaa, josta en muista tekijää enkä kirjan nimeä. Tarinan juoni menee jotenkin näin: Tarinassa rahaton kuningas haluaa kanansa…

Kysytty

Yritän löytää lukemaani lastenkirjaa, josta en muista tekijää enkä kirjan nimeä. Tarinan juoni menee jotenkin näin: Tarinassa rahaton kuningas haluaa kanansa munivan kultamunia. Kultaisten munien sijaan kana muniikin monta eriväristä munaa. Kettu varastaa munat ja myy ne markkinoilla eri ihmisille. Munista kuoriutuu erivärisiä tipuja. Näitä tipuja lähtee pelastamaan possu ja jotain muita maatilan eläimiä. He löytävät tiput yksitellen eri ammattilaisten luota ja muistaakseni tiput toivat hyvää onnea uudessa kodissaan. Lopuksi kaikki päättyy onnellisesti niinkuin saduissa on tapana.
Olisin kiitollinen, jos selvittäisitte minulle kirjan nimen ja kirjailijan.

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja näyttäisi olevan Kirsti Mannisen Suuri tipujahti (1995). Kirja sisältää myös tarinan Pietarin ja Petronellan uudet seikkailut. Kirjaa on muutama kappale Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmissa. joten voit tilata kirjan omaan lähikirjastoosi.

https://www.helmet.fi/fi-FI