Olen9v ,olen varaillut aika paljon manga kirjoja. Tänään kun katsoin tietojani näkyi maksuissa 1€ varaus maksua. Varausmaksua oli kuitenkin vain yhdestä…

Kysytty

Olen9v ,olen varaillut aika paljon manga kirjoja. Tänään kun katsoin tietojani näkyi maksuissa 1€ varaus maksua. Varausmaksua oli kuitenkin vain yhdestä kirjasta vaikka varauksia oli tällä hetkellä 8. Mistä tämä johtuu? Varukseni ovat olleet nuorten kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Manga-sarjoja on Kouvolan pääkirjastossa sekä aikuisten että nuorten osastoilla. Cherry juice -sarja on aikuisten osastolla, joten siitä menee varausmaksu. Muissa kyyti-kirjastoissa tämä sarja on sijoitettu nuortenosastoille, joten varausmaksua ei peritä.

Kustantajan antamat tiedot sarjojen ikäsuosituksista ovat olleet ohjeena mille osastolle ne sijoitetaan. Myös se että mahdollisimman monet lukijat löytäisivät nämä sarjakuvat vaikuttaa sarjan hyllypaikkaan.

Sarjan sijoittelu jommalle kummalle osastolle ei Kouvolan pääkirjastossa ole ollut aivan johdonmukaista. Jonkun pitkän sarjan kirjoja voi olla kummallakin osastolla. Luultavasti tätä manga-sarjojen sijoittelua mietitään vastaisuudessa uudestaan myös tuon varausmaksun näkökulmasta.