Miksi kirjastot eivät voisi olla auki sunnuntaisin, kun se on ainoa päivä jolloin tuntuu että olisi aikaa lähteä kirjastoon? Voisiko olla jokin kanava mitä…

Kysytty

Miksi kirjastot eivät voisi olla auki sunnuntaisin, kun se on ainoa päivä jolloin tuntuu että olisi aikaa lähteä kirjastoon?
Voisiko olla jokin kanava mitä kautta tähän voisi yrittää vaikuttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen sunnuntaiaukioloista kysellään aika ajoin. Siihen ei ole Kouvolassa menty siksi että sunnuntaityön teettäminen on kaksi kertaa kalliimpaa kuin arkityö, ja josta työntekijä saa lisäksi kaksi arkivapaata. Tämänhetkisellä henkilökunnalla sunnuntaiaukioloa on vaikea toteuttaa.

Asiaan voisit vaikuttaa esim. ottamalla yhteyttä Kouvolan kaupungin luottamushenkilöorganisaatioon (kuttuuri- ja kirjastolautakunta tai/ja sivistyspalvelujen johtokunta). Yhteystiedot Kouvolan kaupungin kotisivulla http://www.kouvola.fi/paatoksenteko/luottamushenkiloorganisaatio.html

Kouvolan kirjastoissa on aloitettu kirjastoverkkoselvitystyö kesällä 2010. Aiheesta voi keskustella Kyyti-kirjastojen kotisivulla http://www.kyyti.fi/node/tiedotteet/2823 Myös tätä kautta voit ottaa kantaa kirjastojen aukioloihin.