Otsikko
Olen yrittänyt etsiä tietoa 80-luvulla näytetystä nukkeanimaatiosta nimeltä Nokkavainen. Siinä oli isä Nestori (karhu) ja tytär Ninni (hiiri) jolla oli sininen…

Kysytty

Hei. Olen yrittänyt etsiä tietoa 80-luvulla näytetystä nukkeanimaatiosta nimeltä Nokkavainen. Siinä oli isä Nestori (karhu) ja tytär Ninni (hiiri) jolla oli sininen lintupehmolelu Nokkavainen. Nokkavainen putosi lumihankeen ja katosi sinne. Isä Nestori löysi sen myöhemmin ja korjasi sekä ripusti sen jouluna joulukuuseen. Ninni sai rakkaan Nokkavaisensa takaisin.

Mistä tämän ohjelman voisi löytää? Mikä on alkuperäinen nimi ja onkohan suomeksi dubattu versio vielä josssain saatavilla?

Vastaus

Vastattu

Juoni kuulostaa vahvasti kirjalta Ninni ja Nestori kadottavat Simeonin (Ernest et Célestine ont perdu Simeon, Gabrielle Vincent 1981). Ninni ja Nestori -animaatio on kuitenkin paljon uudempi, eikä Simeon on kadonnut! -jakso noudata kirjan juonta kuin päällisin puolin. Uusi Ninni ja Nestori -animaatio ei myöskään ole nukkeanimaatio.