Olen viiikon päästä lähdössä kahden viiikon matkalle eikä ole mukavampaa tapaa viettää odotus/rannallaoloaikoja kuin lukien jotain hyvä kirjaa. …

Kysytty

Hei! Olen viiikon päästä lähdössä kahden viiikon matkalle eikä ole mukavampaa tapaa viettää odotus/rannallaoloaikoja kuin lukien jotain hyvä kirjaa.

Lentoyhtiöiden painorajoitusten yhä kiristyessä on mahdotonta pakata matkalaukkuun tarpeellista määrää luettavaa - iso ongelma !

Huomasin että lainaatte e-Kirjan lukulaitteita ja ainakin Rickardinkadulla niitä on jopa hyllyssäkin!

Ongelmaksi muodostuu vain tuo 7 vrk laina-aika koska matkani pituus on 14 vrk?

Olen valmis maksamaan raskaankin sakon tuosta viikon ylityksestä sillä olen melko innostunut tästä ideasta ;-)

Voisimmeko siis saada aikaan jonkinlaisen poikkeustapauksen...?

Tulisin noutamaan lukulaitteen 5.10. ja palauttaisin sen heti aamusta 23.10.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Töölön kirjastossa on saatavilla kahta eri e-lukulaittetta. Vanhempi malli on Sony PRS-650, jolla voi lukea vain muutamia tekijänoikeudesta ”vapautettuja” teoksia. Tämä malli tai samantyyppinen Sony PRS-650 löytyvät useasta kirjastosta mm. Rikhardinkadun kirjastosta. Laitteiden laina-aika on 7 vrk.

Uudempi laite on Samsungin ja Elisan yhteistyössä hankitut Samsung Galaxy Gio -tabletit, joilla voi tehdä paljon muutakin kuin vain lukea e-kirjoja, esim. surfata netissä langattoman verkon kautta. Näihin laitteisiin on valmiiksi ladattu viisi Elisa kirja -palvelusta ostettavia suomenkielisiä dekkareita. Näissä laitteissa voi myös käyttää kirjaston Ellibs- ja Overdrive -palveluja. Samsungeja löytyy Töölön kirjastosta ja Myllypuron mediakirjastosta. Tällä hetkellä Samsungien laina-aika on 7vrk. Sunnuntaista 7.10. alkaen joitakin Töölön kirjaston e-lukulaitteita voi lainata neljäksi viikoksi samoin Myllypuron mediakirjaston lukulaitteiden laina-aika pidentyy.
Tarkempaa tietoa lukulaitteiden lainauksesta saa asianomaisista kirjastoista.
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Myllypuron_mediakirjas…
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Toolon_kirjasto