Olen unohtanut suomalaisen matkakirjailijan ja hänen tietyn teoksensa nimen tyystin. Tämä mies kulki monin paikoin Euroopassa 1900-luvun alussa, ehkä myös 1800…

Kysytty

Olen unohtanut suomalaisen matkakirjailijan ja hänen tietyn teoksensa nimen tyystin. Tämä mies kulki monin paikoin Euroopassa 1900-luvun alussa, ehkä myös 1800-luvun lopussa, ja myös muistaakseni Aasian puolellakin. Balkanin matkakertomusta tältä kyseiseltä kansatieteilijältä ja tieteilijän nimeä. Kenestähän on siis kysymys ja mikä olisi teoksen nimi? Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyse Sakari Pälsistä ja teoksesta Bosna Ponosna: matkakuvia Bosniasta, Hercegovinasta ja Dalmacijasta vuodelta 1930? Jos kyse on tästä teoksesta niin se löytyy Kouvolan pääkirjaston varastosta.