Olen tekemässä esitystä pohjalaisesta ruokaperinteestä (opiskelutyö). Mistähän kirjoista löytyisi historiaa, ruokakuvausta, reseptejä ja kuvia? Voisin sitten…

Kysytty

Olen tekemässä esitystä pohjalaisesta ruokaperinteestä (opiskelutyö). Mistähän kirjoista löytyisi historiaa, ruokakuvausta, reseptejä ja kuvia? Voisin sitten Helmetin kautta laittaa varauksen vetämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavat Helmet-tietokannasta löytyvät kirjat käsittelevät Pohjanmaan ruokaperinnettä:

- Pohjois-Pohjanmaa à la carte, toim. Manne Stenros, Studio Avec Audiovisual 2004
- Rieskaa ja rössypottuja : maakuntaruokia Pohjois-Pohjanmaalta, toim. Anneli Syrjänen, Pohjoinen 1999.
- Ruokaa Keski-Pohjanmaalta, Keski-Pohjanmaan a la carte-hanke,1999
- Suomen maakuntaleivät, toim. Jaakko Kolmonen, Patakolmonen 1991
- Heikkinen, Leena:Perinteinen suomalainen, Valtion painatuskeskus 1988
- Suomen pitäjäruoat, toim. Jaakko Kolmonen, Patakolmonen 1987
- Patala, Anita: Perinneruokia, Otava 1984.
- Pukonen, Seija: Makuja maakunnista, Tammi 1980

Edellä mainitut teokset saat esiin Helmet-haulla, jossa hakutapana on Sanahaku ja hakusanoina: Pohjanmaa ruokaperinne.