Olen tekemässä esitelmää fantasia kirjallisuudesta. Onko teillä kyseisestä aiheesta jotain yleistietokirjaa. Fantasian historiasta jne.

Kysytty

Olen tekemässä esitelmää fantasia kirjallisuudesta. Onko teillä kyseisestä aiheesta jotain yleistietokirjaa. Fantasian historiasta jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaipaamaasi YLEISTIETOKIRJAA ei Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista
löydy. Seuraavissa kirjoissa fantasiakirjallisuus on enemmän tai vähemmän
esillä: Narnia ja ympäröivät maat - fantasia kirjallisuuden lajina;
Saukkola, Mirva: Lapsuuden paratiisit; Sivupolkuja - tutkimusretkiä
kirjallisuuden rajaseuduille; Nieminen, Tommi: Kohti lukijan genrejä-
johdatusta semioottiseen lajiteoriaan (kovin kirjallisuustieteellinen!
ainakin nimi, mutta voithan tuotakin vilkaista, fantasiakirjallisuudesta-
kin on puhe!)Turunen Ulla-Orvokki: Fantasiaa nuorille - valikoimaluettelo.
Tarkista kirjojen saatavuus Plussa-tietokannasta http://www.lib.hel.fi/plussa/
Fantasiakirjallisuudesta löytyy runsaasti lehtiartikkeleita. Tule
lähimpään kirjastoon tekemään haku ALEKSI artikkeliviitetietokannasta,
hakusanana fantasiakirjallisuus (henkilökunta opastaa) saat kiinnostavia viitteitä.