Olen etsinyt Turun pääkirjastosta erästä kirjaa. mutten ole löytänyt eikä henkilökuntakaan osannut auttaa, vaan pyysivät käyttämään tätä palvelua. Minulla oli…

Kysytty

Hei.

Olen etsinyt Turun pääkirjastosta erästä kirjaa. mutten ole löytänyt eikä henkilökuntakaan osannut auttaa, vaan pyysivät käyttämään tätä palvelua.

Minulla oli ko. kirja lainassa n. 3 v sitten, mutta olin heikossa kunnossa silloin, joten muistan siitä vain vähän. Muistan kyllä hyllyn kohdan, missä se oli, mutta järjestys on muutettu, fantasiakirjat hajautettu moniin paikkoihin.

Kyseessä on siis fantasiakirja, kirjoittaja oli muistaakseni irlantilainen, kirja 2000-luvulta ja kait nuorten osastolta.

Kirja kertoo n. 4 nuoresta, jotka kirjan lopussa seikkailevat mm. New Yorkin pilvenpiirtäjissä ja kamppailevat Luciferin kanssa. Kirjan luvuissa on monia fysiikan sanoja, yhden luvun nimi taisi olla Entropian laki.

Mahtaisiko joku tunnistaa ko. kirjan? Kiitos paljon ja kivaa syksyn alkua!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Diane Duanen Velhonuoret-sarjan ensimmäinen kirja Haluatko velhoksi? (WSOY, 2003). Yksi sen luvuista on nimeltään "Entropia: sen havaitseminen ja välttäminen".

Diane Duane on amerikkalainen, mutta asuu Irlannissa aviomiehensä, kirjailija Peter Morwoodin kanssa.