Teen äidinkielessä kirja vertailua, ja tarvitsisin parin Sophie Jordanin Liekki kirjalle. Olisi hyvä jos kirja sisältäisi lohikäärmeitä tai jonkin ihmisen joka…

Kysytty

Teen äidinkielessä kirja vertailua, ja tarvitsisin parin Sophie Jordanin Liekki kirjalle. Olisi hyvä jos kirja sisältäisi lohikäärmeitä tai jonkin ihmisen joka muuttaa muotoaan (esim. sudeksi, lohikäärmeeksi...) Olisi hyvä jos kirja ei olisi täysin erilainen, vaan saattaisi osittain muistuttaa Liekki kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaavanlaisia kirjoja löydät Vaski-verkkokirjastosta asiasanalla muodonvaihdos. Tässä myös linkki valmiiseen hakuun, joka on rajattu koskemaan nuortenkirjoja http://goo.gl/dN12eK.
Saattaisiko olla hauska esim. valita käännöskirjan pariksi kotimainen kirja? Siinä tapauksessa voisit lukea vaikka Anu Holopaisen romaanin Sinisilmä (Karisto, 2001) tai Sari Peltoniemen Kummat (Tammi, 2003).