PDF-muotoisen tiedoston kääntäminen Google-kääntäjällä

Kysytty

Olen skannerilla siirtänyt englanninkielisen käyttöoppaan sivun tietokoneelle ja tallentanut sen pdf-muodossa ja yrittänyt kääntää sitä Google-kääntäjällä. Nettisivujen kääntäminen onnistuu kyllä hiiren oikealla painikkeella kohdasta käännä suomeksi, mutta nyt mainittu kohta on himmeänä eikä tapahdu mitään. Myöskään tekstin vetäminen ei onnistu. Löytyykö tähän joku ratkaisu.

Vastaus

Vastattu

Dokumenttien kääntäminen onnistuu Google-kääntäjä-sivustolla (https://translate.google.com/), jossa voi valita koneeltaan tiedoston, jonka haluaa käännettäväksi. Sivusto kääntää korkeintaan 10 Mt:n kokoisia dokumentteja.

Ohje dokumentin kääntämiseen tietokoneella (https://support.google.com/translate/answer/2534559?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=fi):

  1. Siirry tietokoneella Google Kääntäjään.
  2. Valitse vasemmasta yläreunasta Dokumentit.
  3. Valitse Selaa tietokonetta ja käännettävä tiedosto.
  4. Valitse käännöksen kohdekieli klikkaamalla oikeasta yläreunasta alanuolta Kuva poistettu..
  5. Valitse Käännä.