Olen saanut kirjeitse ostotarjouksen omistamistani KM-Yhtymä Oy:n, entisen Kirjapaino Maakunta Oy:n osakkeista (kotipaikka Joensuu). Minulla on osakkeita 23…

Kysytty

Olen saanut kirjeitse ostotarjouksen omistamistani KM-Yhtymä Oy:n, entisen Kirjapaino Maakunta Oy:n osakkeista (kotipaikka Joensuu). Minulla on osakkeita 23 kpl. Niitä on hankittu vuonna 1957 3 kpl hintaan 1000 mk / kpl (yhteensä 3 000 mk) ja vuonna 1968 20 kpl hintaan 100 mk / 10 kpl (yhteensä 200 mk).

Mikä olisi osakkeille vastaava ostohinta tänään? Jos ostajakandidaatti tarjoaa osakkeista 5 EUR kappale niin mikä olisi minulta sopiva vastaveto, pyydänkö 6 EUR vai 10 EUR kappaleelta? Mihin tarkoituksiin kirjapainon osakkeita voidaan ostaa? Merkitseekö se että ostetaan julkaisuvaltaa vai mitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nordea-pankin sivulla olevan laskurin mukaan osakkeiden ostohinnan nykyarvo olisi laskettavissa näin: 3 kertaa 1000 kertaa 0,128 = 384,00 plus 20 kertaa 100 kertaa 7,519 = 15422,00. Oikeaa hintaa ja Km-yhtiön asioita emme osaa kommentoisa, mutta arviolta ostaja on kovin kiinnostunut, kun kerran lähestyy kirjallisella tarjouksella.

3 ääntä

Kommentit

Luulen, että oikea hinta olisi noin 6-7 euroa/kpl. Jotkut ostavat nåitä pitkään salkkuun. Tuota vanhaa hintaa ei kannata laskea ja ajatella vaan minkalaista tulosta yhtiö on tehnyt ja onko jakanut osinkoa.

Terve! Minulle tarjottiin 5,5 e / kpl ja yhtiö ostaa 5 e/kpl. Möin pois, kun ei ollut kuin 50 kpl ja maksoi 6e/kpl

Möin tälle ostajalle, kun tuntui rehelliseltä
http://osake.suntuubi.com

Moi!

Pankkiiriliike maksaa Helsingissä 15e/osake ja ostaa maksamissaan 5000 kpl, tarjous on voimassa kesäkuun loppuun?

Moro!

Älä myy huijareille ainakaan kympillä?! Osakkeen oikea arvo on noin 30-50e / kpl ja voi olla, että äänivaltainen osake on vieläkin arvokkaampi.