Paljonkohan maksoi? 100 ruotsin kruunua suomen markoissa 1967 ?

Kysytty

Paljonkohan maksoi? 100 ruotsin kruunua suomen markoissa 1967
?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahamuseon rahanarvolaskurin

http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

mukaan 66,80 markkaa.

Vuosi oli vähän ongelmallinen, sillä Suomen markka devalvoitiin roimanlaisesti lokakuussa 1967.

Tilastollisen vuosikirjan 1967 mukaan 100 Ruotsin kruunun arvo Suomen markkoina oli tammikuun - syyskuun viimeisinä päivinä 62,41 - 62,61 markkaa, mutta lokakuun - marraskuun viimeisinä päivinä 80,90 - 81,21 markkaa.