Olen pähkäillyt erään laulun sanojen kanssa, että mistäköhän kappaleesta mahtaa olla kyse? "Reissu-sällin lempi se on räväkän puoleista, kintaalla viittaan ja…

Kysytty

Hei! Olen pähkäillyt erään laulun sanojen kanssa, että mistäköhän kappaleesta mahtaa olla kyse?

"Reissu-sällin lempi se on räväkän puoleista, kintaalla viittaan ja vähät minä piittaan elämän huolista.."
"kieltolain aikaan letukalla kuskasin pirtua kotkasta, ratsioista luistin kun tuo onni tahtoo potkasta, no tuohta tuli ja tuohta meni mutta sehän on maallista, mitä sitä rahhoo säilömään kun on elämä maukasta."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on Mika Sundqvistin säveltämä, sanoittama ja esittämä "Mitä sitä rahhaa säilömään". Se alkaa: "Reissusällin lempi se on rämäkän puoleista". Se sisältyy mm. Mika Sundqvistin lp-levyyn Hormoonihiiret (M & T Tuotanto, 1982, M & T MTLP-29). Viola-tietokannan eli Suomen kansallisdiskografian (https://viola.linneanet.fi) mukaan laulu on julkaistu myös erinäisillä C-kaseteilla, mutta ei CD-äänilevynä. Laulu löytyy tällä hetkellä myös YouTubesta (https://www.youtube.com/watch?v=L72huTltbiI).