Otsikko
Olen muuttanut Vantaalta Helsingin puolelle kolmisen vuotta sitten. Olen hävittänyt vanhan kirjastokorttini, ja olisiko se edes käynyt helsingin puolella? Eli…

Kysytty

Hei!
Olen muuttanut Vantaalta Helsingin puolelle kolmisen vuotta sitten. Olen hävittänyt vanhan kirjastokorttini, ja olisiko se edes käynyt helsingin puolella?
Eli saanko haettua netin kautta uutta vai miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan kaupunginkirjaston kirjastokortti käy myös Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteissä. Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastoissa on käytössä yhteinen HelMet-kirjastokortti, ja myös niiden aineistoa voi palauttaa toistensa toimipisteisiin.

Kadonneen kortin tilalle hankittu kirjastokortti maksaa 3 euroa, ja sen voi hankkia missä tahansa HelMet-kirjastossa esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteet löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/. On myös mahdollista, että asiakastietosi ovat jo poistuneet rekisteristä kolmen vuoden aikana. Jos näin on tapahtunut, uusi kirjastokortti on ilmainen. Internetin kautta uutta kirjastokorttia ei voi tilata, koska sen saaminen edellyttää henkilöllisyyden vahvistamista eikä henkilöllisyyden vahvistaminen ainakaan toistaiseksi onnistu Internetin kautta.

Tervetuloa kirjastoon hankkimaan uutta kirjastokorttia!