Olen mielestäni lukenut, että jotkut suuret linnut ottavat pienempiä lintuja selkäänsä vapaamatkustajaksi pitkillä merten ylitysmatkoilla. Lieneekö totta vai…

Kysytty

Olen mielestäni lukenut, että jotkut suuret linnut ottavat pienempiä lintuja selkäänsä vapaamatkustajaksi pitkillä merten ylitysmatkoilla. Lieneekö totta vai luulenko ? En pysty löytämään asiasta tietoa mistään. Kiitokset etukäteen jos pystytte auittamaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin asiaa Birdlife Suomelta ja tässä heidän antama vastaus:

Selma Lagerlöfin kirjoissa Nils Holgersson pääsee matkustamaan hanhien
kyydissä, mutta luonnossa linnut eivät saa kyytejä toisiltaan.
Selkärangattomia isompia vapaamatkustajia ei isoiltakaan linnuilta löydy.

BirdLife Suomi - BirdLife Finland
http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/index.shtml