Otsikko
En saa millään päähäni, että mikä kirja on kyseessä. Se on kotimainen. Muistaakseni siinä on poliisi ja tämän rouva on lääkäri. Lääkärirouva käyttäytyy oudosti…

Kysytty

En saa millään päähäni, että mikä kirja on kyseessä. Se on kotimainen. Muistaakseni siinä on poliisi ja tämän rouva on lääkäri. Lääkärirouva käyttäytyy oudosti ja selviää että hän on jo pitkään varastanut työpaikaltaan sairaalasta huumaavia lääkkeitä.

Vastaus

Vastattu

Tämä on luultavasti Johanna Tuomolan Noora Nurkka -sarjasta. Rikosylikomissario Noora Nurkka muuttaa ensimmäisessä kirjassa Tummissa vesissä Lohjalle ja työhön Lohjan poliisilaitokselle. Tässä esitellään myös hänen esimiehensä vaimoineen. Myöhemmissä kirjoissa käsitellään aina eri rikosta, mutta myös yksityiskohtaisemmin sarjan päähenkilöiden elämää ja suhteita. Nooran esimiehen Pertti Litmasen vaimo on sairaanhoitaja, jonka huumeongelma ja lääkkeiden varastaminen tulee vähitellen esiin.

Sarjan kirjat ovat Tummissa vesissä, Sieppaus, Petoksen anatomia, Minkä taakseen jättää, Murhaaja vierelläsi ja Liekit yössä.