Onko pikkulintujen talviruokinta koko talven projekti, vai peräti pitempikö, vai voiko ruokkia vain silloin kun jaksaa/pystyy/viitsii?

Kysytty

Onko pikkulintujen talviruokinta koko talven projekti, vai peräti pitempikö, vai voiko ruokkia vain silloin kun jaksaa/pystyy/viitsii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lintujen talviruokinta on koko talven projekti. Lintuharrastuksen 101 kultaista sääntöä -niminen kirja (tekijät Marcus Schneck ja Pertti Koskimies, 2010) vastaa kysymykseen näin: "Linturuokinnan ehdoton sääntö kuuluu: missä se on kerran aloitettu, sitä täytyy jatkaa kevääseen." Ruokinta tulee aloittaa lumien tullessa ja sitä jatketaan lumien sulamiseen saakka.