Olen lukenut kirjasarjan nimeltä fushigi yuugi ja ihastuin sen tarinan kerrontaan. Siinä oli seikkailua ja romantiikkaa hyvällä huumorilla höystettynä. Sekä…

Kysytty

Hei!
Olen lukenut kirjasarjan nimeltä fushigi yuugi ja ihastuin sen tarinan kerrontaan. Siinä oli seikkailua ja romantiikkaa hyvällä huumorilla höystettynä. Sekä historiaa ja jotakin yliluonnollista. En ole aikaisemmin oikeastaan ollut mangan ystävä ennen kuin ystäväni ehdotti kehui sarjaa. Mutta löytyisikö näillä genreillä jotakin samantyylistä tarinaa, ei ole väliä onko se sarjakuvaa vai ei.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fushigi yuugi -kirjat kuuluvat shojo-mangaan, erityisesti nuorille ja tytöille suunnattuun mangagenreen. Samaa genreä on ainakin seuraavilla tekijöillä: Moyoco Anno ja Arina Tanemura.

Japaniin liittyviä romaaneja toivomastasi aiheesta on esim. James Clavell, Shogun (historiallinen, jännitys- ja rakkausromaani) sekä Lian Hearn, Otorin klaanin tarina (3-osainen sarja, fantasia-, seikkailu- ja rakkaustarina).

Jos haluat etsiä lisää kirjoja toivomastasi aiheesta, hae kirjaston aineistohausta: historialliset romaanit ja japani (jos haluat sen liittyvän nimenomaan japaniin), fantasiakirjallisuus ja japani, seikkailukirjallisuus ja japani, rakkausromaanit ja japani.

1 ääntä

Kommentit

Fushigi Yuugia (mysterious play) huomattavasti muistuttava sarja on Juuni Kokki (Eleven kingdoms, jolla siis ei ole mitään tekemistä ruoanlaiton kanssa ;D). Molemmat kertovat eräänlaisesta tarujen muinaiskiinasta, jossa päähenkilöttärille sattuu ja tapahtuu.

Oma mielipiteeni on että Juuni Kokki on se sarja joka Fushigi Yuugin olisi pitänyt olla.. Nyt odottelen kolmatta muinaiseen tarujen kiinnaan perustuvaa sarjaa, joka olisi se sarja joka Juuni Kokkin olisi pitänyt olla ;D