Otsikko
Olen lukenut aikanaan Valittujen Palojen lyhennelmän, joka kertoi kehitysvammmaisesta Dagmar-tytöstä. Mikähän alkuperäinen kirja on tai mistähän tuo lyhennelmä…

Kysytty

Hei!

Olen lukenut aikanaan Valittujen Palojen lyhennelmän, joka kertoi kehitysvammmaisesta Dagmar-tytöstä. Mikähän alkuperäinen kirja on tai mistähän tuo lyhennelmä löytyy?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on Dorothee Lehmannin 1988 ilmestynyt teos Dagmar- Ein Bericht der für Hoffnung steht. Kirjasta on suomennettu voin tuo Valittujen palojen lyhennetty versio kirjassa, joka ilmestyi 1992 (ISBN 951-9059-64-4)

  • Sisältö: Oikeudenkäynti / Clifford Irving ; suomennos: Seppo Sauri. - Alkuteos: Trial. Dagmar / Dorothee Lehmann ; suomennos: Markku Mannila. - Alkuteos: Dagmar. Iskujoukko / S. K. Wolf ; suomennos: Eero Mänttäri. - Alkuteos: MacKinnon's machine. Valkoinen puuma / R. D. Lawrence ; suomennos: Auli Hurme-Keränen. - Alkuteos: The white puma

Tuo Valittujen palojen osa saatavissa kaukolainaksi Varastokirjastosta.

1 ääntä

Kommentit