Olen lukenut ääneen lapsilleni (6 ja 9v.) H. Potter-kirjat. Uusia odotellessa: Mitä muita fantasiakirjoja suosittelisitte Potter-kirjoista innostuneille?

Kysytty

Olen lukenut ääneen lapsilleni (6 ja 9v.) H. Potter-kirjat. Uusia odotellessa: Mitä muita fantasiakirjoja suosittelisitte Potter-kirjoista innostuneille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelisin lämpimästi seuraavia teoksia: 1. C.S. Lewisin Narnia-sarja, johon kuuluu seitsemän teosta: Taikurin sisarenpoika, Velho ja leijona, Prinssi Kaspian, Kaspianin matka maailman ääriin, Hevonen ja poika, Hopeinen tuoli ja Narnian viimeinen taistelu. 2. J.R.R. Tolkienin Hobitti ja Taru sormusten herrasta, johon kuuluu kolme kirja: Sormuksen ritarit, Kaksi tornia ja Kuninkaan paluu. 3. Astrid Lindgrenin Veljeni Leijonamieli ja Mio, poikani Mio. 4. Susan Cooperin viisiosainen Pimeä nousee -sarja: Yllä maan, alla kiven, Pimeä nousee, Viheriä noita, Hopeapuu ja Kuningas Harmaa. Lisäksi Cooperin yksittäinen teos Kultakaapu, siniviitta. 5. Lloyd Alexanderin viisiosainen Prydainin kronikka: Kolmen kertomus, Hiidenpata, Llyrin linna, Taran vaeltaja, Suurkuningas. 6. Ursula Le Guinin Maameren tarinat: Maameren velho, Atuanin holvihaudat, Kaukaisin ranta, Tehanu. Toivon, että näistä kirjavinkeistä on iloa perheellenne.