Olen kuullut joskus runon, joka päättyy sanoihin "on siinä pisara minunkin hunajaa" (ei ehkä tarkka muistikuva). Runo kuvasi mielestäni yhteistyötä, oliisiko…

Kysytty

Hei,
olen kuullut joskus runon, joka päättyy sanoihin "on siinä pisara minunkin hunajaa" (ei ehkä tarkka muistikuva). Runo kuvasi mielestäni yhteistyötä, oliisiko kielikuvana ollut mehiläisten hunajankeruu... Enempää en valitettavasti tiedä tästä runosta.

Olisi hienoa, jos löytyisi ao runo, sillä se sopisi erinomaisesti eläkkeelle lähtevälle kollegalle. Tämän runon kuulin erään kansalaisjärjestön tapahtumassa noin 10 v. sitten. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo voisi olla Ivan Krylovin faabeli Kotka ja mehiläinen.

Kirsi Kunnaksen suomentamassa Krylovin faabeleita -valikoimassa tämän runon viimeiset säkeet ovat seuraavanlaiset:

"Tiedän kyllä, en saa kunniaa
mutta kennoja katsellessani ilon saan:
on siellä pisara minunkin hunajaa!"