Olen pari tuntia etsinyt kääpiömerihevosen latinalaista nimeä ja tietoa siitä onko se todella maailman hitain kala. Parhaiten olisi löytänyt kirjastosta jossa…

Kysytty

Hei! Olen pari tuntia etsinyt kääpiömerihevosen latinalaista nimeä ja tietoa siitä onko se todella maailman hitain kala.

Parhaiten olisi löytänyt kirjastosta jossa tämän Wärttinän Sininauhasäätiön olohuoneen Järvenpäässä auettua reiliu vuosi sitten n. 100 metriä kotoa en ole viitsinyt käydä kirjastossa tutkimassa oikeita paperisia kirjoja, joita täälläkin saattaa olla.

Hakutietoja voi olla vaikka biljoona - haepa niistä oikeaa tietoa!

Voitteko auttaa ystävällisesti minua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kääpiömerihevosen tieteellinen nimi on Hippocampus zosterae.

Merihevoset ovat kaloista hitaimpia. Niistä hitain saattaa hyvinkin olla kääpiömerihevonen, jonka "huippunopeus" on vain n. 0,016 km/h.

Lähteet:
Markku Varjo, Maailman kalojen nimet
Mark Carwardine, Eläinten ennätykset