Olen koettanut muistella kuumeisesti lastenkirjaa lapsuudestani, joka ajoittuu 90-luvulle. Kirjassa oli erilaisia niittykukkia piirrettynä ihmismuotoon ja…

Kysytty

Hei! Olen koettanut muistella kuumeisesti lastenkirjaa lapsuudestani, joka ajoittuu 90-luvulle. Kirjassa oli erilaisia niittykukkia piirrettynä ihmismuotoon ja jollain kirjan aukeamalla oli myös saippuakuplia puhaltava sammakko. Kirja oli kooltaan vähän A4 pienempi ja ohut. Kansi oli muistaakseni valkoinen ja kuvitukset olivat unenomaisia, hempeitä, vesivärimäisiä. Tätä kaipaan kovasti!

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja voisi olla Elsa Beskowin kirjaan Kukkaisjuhla. Siinä on ihmisenmuotoon piirrettyjä niittykukkia, puutarhakasveja sekä rikkaruohoja. Kirjan viimeisellä sivulla on Sammakon laulu, jonka ohessa on kuva sammakosta.