Olen kiinnostunut vanhoista suomi-elokuvista,lähinnä Tauno Palo.Ei taida löytyä Helmet-sivuilta dvd-elovuvana mm.Loviisa Niskavuoren nuori emäntä,Kaivopuiston…

Kysytty

Hei.Olen kiinnostunut vanhoista suomi-elokuvista,lähinnä Tauno Palo.Ei taida löytyä Helmet-sivuilta dvd-elovuvana mm.Loviisa Niskavuoren nuori emäntä,Kaivopuiston kaunis Regina,Tukkijoella,Koskenlaskijan morsian.Olisi mahtavaa,jos joskus vielä saisimme nämäkin valikoimaan.Hienoja Palon-helmiä.=)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa (www.helmet.fi) on DVD-muodossa viisi Tauno Palon elokuvaa: Neiti talonmies, Kulkurin valssi, Niskavuori taistelee, Hilja - maitotyttö ja Niskavuoren Aarne. Kysymäsi elokuvat ovat kyllä kirjastojen kokoelmissa, mutta ainoastaan vhs-videokasetteina. Videokaseteilla on suuri määrä muitakin Tauno Palon tähdittämiä elokuvia.

Usein syynä siihen, ettei elokuva ole kirjastojen kokoelmissa, on se, ettei siihen ole saanut hankituksi lainausoikeuksia, jotka kirjasto tarvitsee ostaakseen elokuvan. Monesti elokuvaa taas ei ole lainkaan myytävänä. Selvitän kirjaston hankintaosastolta, mikä on kysymiesi elokuvien tilanne.