Otsikko
Olen kiinnostunut Myyrä kirjoista. Kuinka monta niitä on kaikkiaan ilmestynyt ja onko jostain saatavissa lista ilmestyneistä? Ajattelin kerätä niitä ystäväni…

Kysytty

Hei! Olen kiinnostunut Myyrä kirjoista. Kuinka monta niitä on kaikkiaan ilmestynyt ja onko jostain saatavissa lista ilmestyneistä? Ajattelin kerätä niitä ystäväni pojalle. Kirjoittajahan on Miler, mutta kuka on Doskocilova Hana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myyrä kirjoja on julkaistu suomeksi useita. Kirjoista osaa on vielä saatavilla kirjakaupan kautta, osaa loppuunmyytynä kannattaa kysellä suoraan kirjastosta. Ensimmäinen Myyrä -kirja on vuonna 1959 suomennettu Kuinka Myyrä sai housut (uusintapainoksena nimellä Myyrän housut). Muita Myyrä kirjoja ovat: Myyrä ja kotka, Myyrä ja sateenvarjo, Myyrä kaupungissa, Myyrä parantaa hiiren, Myyrä puhemiehenä, Myyrän auto, Myyrän raketti, Myyrän seitsemäs talvi, Myyrän taivas, Myyrä ja Vihreä täti.
Myyrä -kirjojat ovaat Milerin kuvaittamia ja tekstit ovat osaksi hänen käsialaansa, osaksi muiden esim. Hana Doskocilovan.

5 ääntä

Kommentit

Myyrän seitsemäs talvi, Myyrän taivas, Myyrä ja Vihreä täti ->

p.o. Myyrän seitsemäs taivas, Myyrän talvi, Myyrä ja vihreä tähti.