Otsikko
Olen joskus vuosituhannen vaihteessa lapsena lukenut kirjaa, jota olen yrittänyt etsiä, mutta en millään löydä. Epäilen, että kirja on suunnattu noin 6-10…

Kysytty

Olen joskus vuosituhannen vaihteessa lapsena lukenut kirjaa, jota olen yrittänyt etsiä, mutta en millään löydä. Epäilen, että kirja on suunnattu noin 6-10 vuotiaille. Kirja on luukkukirja ja se sijoittuu pyramidiin tai temppeliin tai vastaavaan. Kirjassa jonkinlainen retkikunta menee tuonne "temppeliin" ja sitten lukijan pitää kirjan lopussa arvata kuka retkikunnan jäsenistä varastaa jonkun arvokkaan esineen "temppelistä". Syyllisen ratkaiseva vihje vaihtelee lukukerran mukaan, koska ennen lukemista käännetään viimeisellä sivulla olevaa kiekkoa, joka muuttaa ratkaisevan vihjeen ja syyllisen.

Mikä kirja tämä mahtaisi olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen, että olet joutunut odottamaan vastausta.

Voisikohan kyseessä olla Vainujengi: salapoliisitehtäviä -sarjan ensimmäinen osa (Birgit Röckl ja Angelika Penner, 2003)?

https://www.finna.fi/Record/jykdok.908306?sid=3741388721

Kirjaa ei ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta voit tilata sen kaukopalvelun kautta omaan lähikirjastoosi, jos sinulla on voimassa oleva kirjastokortti.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu