Olen ilmeisesti kadottanut kirjaston kirjan. Hankinko itse kyseisen kirjan kirjakaupasta hävinneen tilalle, vai kuinka on ollut tapana toimia?

Kysytty

Olen ilmeisesti kadottanut kirjaston kirjan. Hankinko itse kyseisen kirjan kirjakaupasta hävinneen tilalle, vai kuinka on ollut tapana toimia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kirjastosta lainaamanne kirja hukkuu tai vaurioituu lainakelvottomaksi voi teoksen korvata joko tuomalla samanlaisen kappaleen tilalle tai maksamalla kirjaston määräämän korvaussumman, joka on aineistorekisteriin merkitty hankintasumma (kuitenkin vähintään 17 euroa aikuisten aineistosta).