Otsikko
Olen etsiskellyt kirjaa joka oli reilut 10v. sitten lainassa Porin kirjastosta. Mahtaisiko näillä muistamillani tiedoilla löytyä kyseisen kirjan nimi ja tekijä…

Kysytty

Hei,
olen etsiskellyt kirjaa joka oli reilut 10v. sitten lainassa Porin kirjastosta. Mahtaisiko näillä muistamillani tiedoilla löytyä kyseisen kirjan nimi ja tekijä?
Kovakantinen lastenkirja jossa kuvat ovat kokonaan valokuvia. Aiheena kissa joka jahtaa hiirtä talon eri huoneissa. Talossa on syntymäpäiväjuhlat ja joka aukeamalla hiiri kulkee syöden ja jättäen jälkeensä muruja sekä pientä sotkua ja pieniä tassunjälkiä. Aukeamalta pitää etsiä hiiren kulkureitti ja missä hiiri on piilossa, kuvissa oli myös hieman kissaa näkyvissä. Kuvat ovat ylhäältäpäin kuvattuja. Kirjan kannessa oli valkoisella pohjalla myös valokuva jossa hiiri on syönyt tiensä maistellen kissaa karkuun. Tyylillisesti kirja muistuttaa kovasti Angela Wilkensin kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ilpo Tiihosen suomeksi riimittelemä käännöskirja Hiipparihiiri piilosilla (WSOY, 1992).