Olen etsinyt lastenkirjaa, jota on 80-luvulla kotona luettu. Kirjassa seikkailivat mm. Nanna Nappi ja Mammu Mutteri.

Kysytty

Olen etsinyt lastenkirjaa, jota on 80-luvulla kotona luettu. Kirjassa seikkailivat mm. Nanna Nappi ja Mammu Mutteri.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja voisi olla v. 1972 julkaistu ja Anni Qvistin kirjoittama "Nannan nappirasia". Kirjan on kuvittanut Pirkko Hakkola ja se sisältää "satuja ja tarinoita, joissa napeilla, puhuvilla eläimillä ja esineillä on oma, tärkeä osuutensa."  Saduissa seikkailevat mm. Nappi-Sanni, Lankamanni, kissat Hurumykky ja Vassakuu, Puntus Pulloposki, taiteilija Taivaanrannanmaalari, pikkusisko Nöpöstiina, Tatu Tarunen ja Toimi Totinen ja muut. Kirjassa on mustavalkoinen kuvitus.

Teos ei valitettavasti ole Kuopion kaupunginkirjaston kokoelmassa, mutta sen voi kaukolainata esim. Varastokirjastosta. Tässä linkki kirjan tietoihin: Nannan nappirasia | Varastokirjasto | Finna.fi

Liitteenä kirjan kansikuva.