Olemme muuttaneet loppukesästä Vantaan Nikinmäkeen, ja kuulin että Nikinmäen ja viereisen Kuninkaanmäen historiasta olisi tehty joku tutkimus. Onko sellaista…

Kysytty

hei, olemme muuttaneet loppukesästä Vantaan Nikinmäkeen, ja kuulin että Nikinmäen ja viereisen Kuninkaanmäen historiasta olisi tehty joku tutkimus.
Onko sellaista teidän kautta saatavilla.
Myös ko. kohteiden kautta kulkevaa Kuninkaan tietä koskeva materiaali kiinnostaisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nikinmäen omakotiyhdistys on julkaissut kirjan Nikinmäen historiikki (toimituskunta Markku Järvinen... et al, julkaisuvuosi 1997). Kuninkaanmäestä ei löydy omaa historiaa. Vantaan historiasta löytyy kirjoja luokasta 92.833 ja netistä Helsingin pitäjän vuosikirjojen bibliografia, http://www.helsinki.fi/kansalaismuisti/vantaa/helpit/osa08.htm. Kuninkaantien historiasta on kirja Gardberg, C.J: Kuninkaantie (1991) ja Kuninkaan tie-Kongsvägen (1987) (tosin vain Espoon osalta).