Otsikko
Tahtoisin tietää kaiken Helsingistä vuosina 1828-2000 Onko esimerkiksi olemassa kirjaa pelkästään Helsingin historiasta?

Kysytty

Tahtoisin tietää kaiken Helsingistä vuosina 1828-2000 Onko esimerkiksi olemassa kirjaa pelkästään Helsingin historiasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista teoksista on varmaankin apua :

HELSINGIN kaupungin historia : osat 3 - 5.
HELSINGIN historia vuodesta 1945. 1997.
Nämä ovat laajoja ja perusteellisia tutkimuksia. Suppeampia Helsingin historiaa käsitteleviä teoksia ovat mm.: KLINGE, Matti : Helsinki, Itämeren tytär : lyhyt historia. 1999.
ZILLIACUS, Ville : Kaikkien aikojen Helsinki. 1998.
LÖNNQVIST, Bo : Helsinki : Kuninkaankartanosta Suomen suurkaupungiksi. 1988.
HELSINKI tilastoina 1800-luvulta nykypäivään. 2000.
Näiden kirjojen sijaintitiedot pääkaupunkiseudun kirjastoissa löydät Plussa-tietokannasta :http://www.libplussa.fi/
Helsingin pääkirjastossa sijaitsee Helsinki-kokoelma, johon kuuluvia teoksia ei voi lainata, mutta joihin voi tutustua paikan päällä. Helsingin kaupungin tietokeskuksen Internet-sivuilta http://www.hel.fi/tietokeskus/ saa mm. Helsinkia koskevaa tilastotietoa. Tietokeskuksella on myös Helsinki -tutkimukseen erikoistunut kirjasto.