Moikka. Missä on kuvattu sarja Harjunpää ja kylmä kuolema osa 2? Näyttää ihan Mustikkamaalta.

Kysytty

Moikka. Missä on kuvattu sarja Harjunpää ja kylmä kuolema osa 2? Näyttää ihan Mustikkamaalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Neliosaisen sarjan toisen jakson alkupuolen kuvauspaikkana on lähes varmasti Mustikkamaa. Alun rantanäkymä näyttäisi avautuvan Korkeasaaren suuntaan, kohtaan jossa ainakin nykyisellään toimii ilmeisesti villieläinsairaala. Oletetun Korkeasaaren rakennus näyttää samalta niin 1980-luvun sarjassa kuin 2020-luvun valokuvissa, kuten saaren profiili ja kärkikin.

areena.yle.fi. Harjunpää ja kylmä kuolema, jakso 2, Tunnustus.
Google Maps. Mustikkamaan uimaranta (Korkeasaaren suuntaan).
wikipedia.fi. Harjunpää ja kylmä kuolema.