Minkäniminen mahtoi olla tanskalainen/norjalainen ruotsalainen minisarja tai elokuva, jossa nuoret oppilaat ja opettaj(i)a matkustavat bussilla jollekin…

Kysytty

Minkäniminen mahtoi olla tanskalainen/norjalainen ruotsalainen minisarja tai elokuva, jossa nuoret oppilaat ja opettaj(i)a matkustavat bussilla jollekin retkelle, ilmeisesti saareen, jossa on talo ja talossa sisällä kaivo. Ohjelmassa on kohtaus, jossa vesi tulvii kaivosta ja bussiinkin tulvii vettä kun nuoret yrittävät päästä pois. Muistaakseni taustalla oli jonkinlainen hukkumisonnettomuus/rikos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty sarja on Ruotsin television tuottama Varjojen talo, joka perustuu tanskalaisen Bjarne Reuterin romaaniin 7.a. Kolmiosainen sarja esitettiin TV 1:n ohjelmistossa lauantai-iltaisin touko-kesäkuussa alkaen 31.5.

"Ruotsin television tuottaman Varjojen talo -sarjan gotlantilaisessa kartanossa kummittelee. Mozart-koulun 7 A -luokka asettuu retkellään taloksi, jossa nurkat ulisevat ja ullakko paukkuu ilman näkyvää syytä. Kartano kuului aikoinaan Zanzibarissa asustaneille veljeksille, jotka hukkuivat merimatkallaan palatessaan takaisin kotikonnuilleen. Lasten ei tarvitse onneksi yksin kummittelua kestää; opettajista ovat mukana Gia (Gunilla Röör) ja Henrik (Stefan Sauk), jotka joutuvat setvimään omien ongelmiensa lisäksi murrosikäisten oppilaiden erimielisyyksiä. Sarja perustuu Bjarne Reuterin romaaniin 7 A ja sen on ohjannut Mikael Håfström." (Katso 22/1997)

https://www.kirjastot.fi/kysy/paivaa-mielessa-on-kauhu-tai?language_content_entity=fi