Tuija Lehtisen Laura-kirjoissa, Laurahan toimii sen nuortenradion toimittajana. Kirjassa, Laura sydänsyrjällään (ellen väärin muista) Laura ihastuu poikaan. …

Kysytty

Tuija Lehtisen Laura-kirjoissa, Laurahan toimii sen nuortenradion toimittajana. Kirjassa, Laura sydänsyrjällään (ellen väärin muista) Laura ihastuu poikaan.

Mikä tuon pojan nimi on?
Pojan nimi on tv-sarjassa Laura kaupungissa, Rasse ja hänen sukunimensä mainitaan ainakin kaksi kertaa, mutta vaikka kuinka koitan kuunnella, se kuulostaa kummallakin kerralla ihan eriltä, joten mikä Rassen sukunimi on?

Kirjassa tuolla Rassella on myös urheilullinen pikkusisko, jota Laura menee haastattelemaan, vain päästäkseen ihastuksensa lähelle. Mikä pikkusiskon nimi on?

Minkänimisiä sivuhahmoja Laura-sarjassa tulee esille?
Onko näistä sivuhahmoista käytetty sukunimia laisinkaan vaiko vain etunimeä?

Vastaus

Vastattu

Löysin blogikirjoituksen vuodelta 2016, jossa on käsitelty Laura-kirjasarjaa. Siinä on mainittu Rassen sukunimeksi Rikman ja pikkusiskon nimeksi Rita. http://videonauhanaikaa.blogspot.com/2016/06/laura-sua-kaipaan.html En ole lukenut kirjoja, mutta nimet on ehkä mainittu niissä.

Satunnaisella vilkaisulla esim. Laura kielikurssilla -kirjasta löytyi Lauran ranskalaisen kielikurssikaverin Pierren sukunimi, Durais.

Televisiosarjan henkilöhahmoja on listattu Radio- ja televisioarkiston RITVA-tietokannassa sekä IMDb-tietokannassa. Hahmojen sukunimiä ei mainita lukuunottamatta Lauran (Koivisto) ja hänen ystävänsä Jennan (Varis) nimiä IMDb-sivustolla.

Ohjelmatiedot Laura kesäleirillä -jaksoista RITVA-tieotokannassa: https://rtva.kavi.fi/program/details/program/7506301

Näyttelijä- ja tekijätiedot Laura kaupungissa -jaksoista IMDb-tietokannassa: https://www.imdb.com/title/tt0484168/fullcredits/?ref_=tt_cl_sm