Haluaisin tietää löytyykö kirjaston kautta vuonna 1792 julkaistua Hollolan pitäjäkertomusta?

Kysytty

Hei!

Haluaisin tietää löytyykö kirjaston kautta vuonna 1792 julkaistua Hollolan pitäjäkertomusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Johan Fredrik Buchtin väitöskirja ”Om Hollola socken uti Tavastland”. Alkuperäinen työ vuodelta 1792 on digitoitu ja se löytyy Kansalliskirjaston Doria-julkaisuarkistosta ks. http://www.doria.fi/handle/10024/51201 . Se on julkaistu suomeksi v. 1971 Antero Heikkisen suomentamana nimellä ”Akateeminen väitöskirja Hollolan pitäjästä Hämeessä”. Suomenkielisestä versiosta löytyy lainattava kappale Lahden pääkirjaston varastosta.