"Oi auta opetusoppi, kun on lukossa karsserikoppi. Miten tuollainen oppilaankloppi mua saattoikin juksauttaa. Ennen oli helpompaa lapsia kasvattaa..." Mistä…

Kysytty

"Oi auta opetusoppi, kun on lukossa karsserikoppi. Miten tuollainen oppilaankloppi mua saattoikin juksauttaa. Ennen oli helpompaa lapsia kasvattaa..."
Mistä tämä runo on peräisin, ja miten se jatkuu. En muista enempää, vaikka lausuin tuon aikoinaan, kauan sitten koulun jossain juhlassa.

Vastaus

Vastattu

Välitimme kysymyksesi edelleen, kirjastoammattilaisten valtakunnalliselle sähköpostilistalle, jos joku kollega jossakin päin Suomea muistaisi kyseisen runon! Ilmoitamme mikäli vain saamme sieltä vastauksen! Vai muistaisikohan joku lukijoistamme kyseistä runoa?

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei! Itsekin lausuin aikoinaan tuota runoa, kokonaan en sitä minäkään enää muista. Sen tiedän, että se on Wilhelm Buschin Max ja Moriz teoksesta. Toivottavasti tämä auttaa näin vuosien jälkeenkin....