Otsikko
Nyt työeläkkeellä olevana suunnittelen pitempiaikaista asumista Espanjassa, jolloin vuokraisin Helsingin asuntoni pois. Minulla ei siis enää olisi Helsingin…

Kysytty

Nyt työeläkkeellä olevana suunnittelen pitempiaikaista asumista Espanjassa, jolloin vuokraisin Helsingin asuntoni pois. Minulla ei siis enää olisi Helsingin osoitetta, vaikka edelleen omistan asunnon Helsingissä ja maksan veroni Suomeen. Mitä tapahtuu kirjastokortilleni tai pikemminkin "kirjastotililleni"? Voinko edelleen lainata entiseen tapaan e-kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite. Et kuitenkaan menetä korttia, jos muutat Suomesta pois. Voit hyvin siis  käyttää Helmetin tarjoamia e-kirjoja. Huolehdi siitä, että tiedoissasi on oikea sähköpostiosoite. Jos et käytä kirjastokorttiasi kolmeen vuoteen, sinut poistetaan asiakasrekisteristä ja joudut hankkimaan uuden kortin. Kirjaston käyttöön lasketaan myös e-kirjojen käyttö.