Otsikko
Nyt hiljattain on suomennettu kaksikin 1800-luvun lopulla ilmestynyttä scifi-kirjaa, ilmeisesti romaaneja. Niistä oli ollut arvostelu uusimmassa Niin & Näin …

Kysytty

Nyt hiljattain on suomennettu kaksikin 1800-luvun lopulla ilmestynyttä scifi-kirjaa, ilmeisesti romaaneja. Niistä oli ollut arvostelu uusimmassa Niin & Näin -lehdessä. Lehden nettisivulta ei saa tietää mitä kirjoja on esitelty. Minulla ei ole mahdollista mennä ostamaan lehteä eikä tänne kirjastoonkaan tule sitä.

Voisiko tämän palveun kautta saada kirjojen tiedot? Kirjaston haku ei onnistunut kun tulee niin suuria listoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niin & näin -lehden numerossa 4/2009 on Ville Lähteen artikkeli "Naisten maa ilman naiseutta?", jossa mainitaan seuraavat teokset:

Charlotte Perkins Gilman: Herland (Savukeidas 2009) - kirjoitettu 1915
William Morris: Huomispäivän uutisia (Savukeidas 2008) - kirjoitettu 1890

Näiden yhteydessä artikkelissa mainitaan myös H.G.Wellsin teos Nykyaikainen utopia (Savukeidas 2006), joka on kirjoitettu 1905.