Näin muutamia vuosia sitten eräässä koulukirjastossa käteviä muovisia taskuja, jotka oli sijoitettu paikkamerkiksi lainatun teoksen kohdalle. Tasku oli…

Kysytty

Näin muutamia vuosia sitten eräässä koulukirjastossa käteviä muovisia taskuja, jotka oli sijoitettu paikkamerkiksi lainatun teoksen kohdalle. Tasku oli muotoiltu L-kirjaimen muotoon niin, että se pysyi kätevästi paikallaan ja erottui hyvin hyllyrivistä. Sen sisään lainaaja kirjoitti lapun, jossa oli teoksen nimi, lainaajan nimi ja lainauspäivämäärä. Lukion kirjaston hoidosta vastaavana olen yrittänyt etsiä tuotetta verkosta, mutta en ole keksinyt oikeaa hakusanaa. Saakohan tuollaisia muovitaskuja vielä jostain?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tarkoittanet välimerkkejä. Ohessa linkki Kirjastopalvelun tarvikkeisiin, josta näet, onko tämä tarkoittamasi. Varmaan on saatavilla jotain muutakin kautta.

https://kalusteet.kirjastopalvelu.fi/tuote/valimerkki_punainen_taskuill…