Onko kirjastohoidosta tehty uusia kirjoja? En onnistunut löytämään uusia painoksia tai uusia teoksia kirjastonhoidosta. Kirjastonhoidon käsikirja ja…

Kysytty

Onko kirjastohoidosta tehty uusia kirjoja? En onnistunut löytämään uusia painoksia tai uusia teoksia kirjastonhoidosta. Kirjastonhoidon käsikirja ja Kirjastotyön perusteet olivat niin vanhoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan sellaisia teoksia kuin Kirjastonhoidon käsikirja ja Kirjastotyön perusteet ei ole tainnut ilmestyä ainakaan suomenkielisenä. Kirjastotyöhän on muuttunut huomattavasti viime vuosina ja mm. seuraavanlaisia kirjoja on tullut:
- Tiedon tie : johdatus informaatiotutkimukseen /Ilkka Mäkinen, Kirjastopalvelu, 1999.
- Kirjastot verkossa /toim. Ari Haasio ja Juha Piukkula. Kirjastopalvelu, 1999.
- Kokkonen, Oili: Kirjastot ja uusi kirjatalous. Tampere : Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus, 1999.
- Kirjasto koulussa : opas uuteen koulu- ja oppilaitoskirjastoon. Hki : Kirjastopalvelu, 1999.
- Kivelä, Katja: Neuvonta- ja arkistopalvelun strategia. Hki: Eduskunnan kirjasto, 1999.
- Verkostoituvat kirjastot / Ari Haasio ja Juha Piukkula (toim.). Hki : Kirjastopalvelu.
- Pohjalainen, Seija: Perustietoa kirjastotyöstä. Hämeenlinna : Hämeen lääninhallitus, 1992. (26 s.)
- Koivunen, Hannele: Kirjasto merkityksen tuottajana tietoyhteiskunnassa. Hki: Kirjastopalvelu, 1995.
Lisää voit katsoa vaikkapa Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta
http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html luokkahaulla 02- tai käyttäen asiasanoja kirjastonhoito tai kirjastotyö tai kirjastotoimi. Suomen kansallisbibliografia - Fennica löytyy myös verkosta http://fennica.csc.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=local&P… , sieltä luokkahaulla ykl:02 tai em. asiasanoilla.