N.30 v sitten sain lestadiolaiselta kummitädiltä kirjan rakkaimmat joulukertomukset tai kootut joulukertomukset tmv. Haluaisin lapselleni sellaisen.

Kysytty

N.30 v sitten sain lestadiolaiselta kummitädiltä kirjan rakkaimmat joulukertomukset tai kootut joulukertomukset tmv. Haluaisin lapselleni sellaisen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löydä tietoa kirjasta, jonka nimi olisi Rakkaimmat joulukertomukset tai Kootut joulukertomukset.

Voisiko kyseessä olla teos Joulusta jouluun:Suomen kotien lukukirja / Väinö Havas (Oulu : Suomen rauhanyhdistysten keskusyhdistys, 1953)? Teoksesta on otettu lukuisia uusintapainoksia.

Muita mahdollisia voisivat olla esim.
* Lindgren:Lapsen joulu : kootut joulukertomukset (WSOY, 1986)
* Hauskaa joulua! : joulukertomuksia kahdeksan vuosisadan ajalta / koonnut Erkki Valkeila (Karisto, 1994, 2.p.)
* Joulukertomuksia kaikille (Valitut palat, 1972)
* Hambraeus: Taas kaikki kauniit muistot : joulukertomuksia (Perussanoma, 1989 )

Mikäli mikään mainituista ei tunnu tutulta, etsimistä voi jatkaa esim. Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran joulusivuilta (www.finlit.fi/tietopalvelu/juhlat/joulu/) .