Miksi Berliiniläiset eivät yksinkertaisesti kiertäneet berliinin muuria sen ollessa pystyssä? Sadat ihmiset kuolivat koittaessaan loikata puolelta toiselle,…

Kysytty

Miksi Berliiniläiset eivät yksinkertaisesti kiertäneet berliinin muuria sen ollessa pystyssä?
Sadat ihmiset kuolivat koittaessaan loikata puolelta toiselle, mutta muurihan oli rakennettu vain kaupungin läpi. eli miksi siis ihmiset eivät sitä kiertäneet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muuria ei voitu kiertää, koska se sulki Länsi-Berliinin kokonaan sisäänsä. Esimerkkikuva:

http://berlinwall.files.wordpress.com/2007/12/berlin-wall-map.jpg

7 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Miten Länsi-Berliiniläiset pääsivät Länsi-Saksaan muurin aikana kun se eristi koko Länsi-Berliinin?