Myykö Turun pääkirjasto koskaan kirjastokirjojaan suoraan yksityishenkilöille?

Kysytty

Myykö Turun pääkirjasto koskaan kirjastokirjojaan suoraan yksityishenkilöille? Esimerkiksi jos tiettyä painosta on liian paljon ja kirja on vanha. Olen kuullut poistomyynneistä mutta ne vaikuttavat varsin harvinaisilta!

Vastaus

Vastattu

Kirjasto ei myy poistokirjoja suoraan yksityishenkilöille. Isompia poistokirjamarkkinoita on harvoin (yleensä Taiteiden yönä), mutta poistokirjoja on jatkuvasti myytävänä eri osastoilla myyntikärryissä. Esimerkiksi tieto-osaston myytävät poistokirjat löytyvät neuvontatiskin vierestä filosofia ja psykologia -hyllyjen yhteydestä.