Muistan lapsuudestani lukeneeni ensimmäisellä luokalla (1966) sadun, jossa i-kirjain sai pisteen päänsä päälle ja se joutui väistymään aakkosjärjestyksessä a:n…

Kysytty

Muistan lapsuudestani lukeneeni ensimmäisellä luokalla (1966) sadun, jossa i-kirjain sai pisteen päänsä päälle ja se joutui väistymään aakkosjärjestyksessä a:n tieltä. Osaatko auttaa, mikä satu, kenen kirjoittama (muistaakseni sisältyi kirjaan, jossa useita satuja), mistä sen saa käsiinsä ? Muistan kaksi versiota satukirjasta koulun kirjastosta, jossa se oli: toinen iso, jossa oli paljon kuvia, toinen pieni ilman kuvia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ei yksikään lastenkirjallisuuden asiantuntijoistamme muistanut kysymääsi satua. Mikäli satu löytyy myöhemmin, lähetän tiedon sähköpostitse.

Tampereella oleva Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutti (http://www.tampere.fi/kirjasto/sni/index.htm) on paikka, josta voi myös kysyä lasten- ja nuortenkirjallisuutta koskevia asioita, myös tätä. Heidän sähköpostiosoitteensa on sni@sci.fi Laajoista tietopalvelutoimeksiannoista SNI perii maksun, mutta he arvelivat ettei tästä yhdestä sadusta veloiteta; ehkä on paras varmistaa kysyessä.