Muistaako kukaan satua jossa pieni jänis purjehtii, mahdollisesti vielä lehdellä?

Kysytty

Muistaako kukaan satua jossa pieni jänis purjehtii, mahdollisesti vielä lehdellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Sergei Kozlovin satukirja "Makea porkkanametsä: satuja" (WSOY, 1989). Kirjan sivulla 76 on satu "Afrikan reuna", jossa jänis lähtee purjehtimaan kookospähkinällä ja purjeena on banaaninlehti. Purjehtivasta jänöstä on pieni kuvakin!