Muistan 70-luvulta lastenkirjan – satukirja tai aapinen – josta jäi mieleen loru: "Alku aina hankalaa, ajatteli Turripurri, kun lähti aakkosia tavaamaan."…

Kysytty

Muistan 70-luvulta lastenkirjan – satukirja tai aapinen – josta jäi mieleen loru: "Alku aina hankalaa, ajatteli Turripurri, kun lähti aakkosia tavaamaan."

Löytyykö tällaista kirjaa vai muistanko hahmon nimen aivan väärin?

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti löytäneet etsimääsi satukirjaa tai aapista. Yksittäisen lorun avulla on hankala tehdä hakuja, koska niitä on harvoin luetteloitu erikseen teoksen tietoihin. Kirjasammon avulla on mahdollista hakea Suomessa julkaistuja aapisia:
https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/aapiset

Jos joku kysymyksen lukijoista tunnistaa lorun ja kirjan, niin tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.