Otsikko
Morjens. Haluaisin tietää löytyykö suomalaista tekstiä kappaleeseen MORE elokuvasta Mondo Cane?

Kysytty

Morjens.
Haluaisin tietää löytyykö suomalaista tekstiä kappaleeseen MORE elokuvasta Mondo Cane?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

More on alkujaan italialainen kappale. Sen sävelsivät Nino Olivero ja Riziero Ortolani. Kari Tuomisaari suomensi laulun muotoon Ken. Ensimmäisenä suomennoksen levytti ruotsalainen(!) Carl-Erik Thörn.

Suomennosta ei ole julkaistu nuottina, joten sanat täytyy kuunnella levyltä. Kirjastoista on saatavissa Markku Suomisen versio vuodelta 1978: Suominen, Markku: Parhaat (Poptori, 2002, SNAPCD-396).

6 ääntä

Kommentit

Lauluun on olemassa toinenkin suomenkielinen sanoitus, jonka tekijä on tuntematon. Tämän version nimenä on Taas ja alkusanat ovat: Taas, joko taas mä hiljaa huokailen. Sen on levyttänyt Lilja Luukkanen, ja se löytyy cd-levyltä Oi niitä tyttöjä : Westerlund & EMI years : part two (EMI Finland, p2009).

Toisen säveltäjän nimi on Nino Oliviero, ja kappaleen italiankielinen nimi on Ti guarderò nel cuore.

Tuon Lilja Luukkasen version "Taas" alkuperäisellä vinyylijulkaisulla vuodelta 1965 on sanoittajaksi merkitty Kari Tuomisaari.