Montako masennusta käsittelevää kirjaa kirjastosta löytyy? Mitä kolmea niistä suosittelette?

Kysytty

Montako masennusta käsittelevää kirjaa kirjastosta löytyy? Mitä kolmea niistä suosittelette?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa on 440 kirjaa, joiden aiheena on masennus. Näistä tietokirjoja on 307 ja kaunokirjallisuutta 120. Lisäksi on mm. sarjakuvia. Aivan näin monta eri kirjaa ei kuitenkaan ole, vaan mukana luvuissa ovat myös kirjojen eri painokset. Kaikissa kirjoissa aihe ei myöskään ole ainoa tai edes keskeinen, vaan vaikkapa vain sivujuonne.

Saat luettelon kirjoista kirjoittamalla Helmet-haun Tarkennettuun hakuun aiheeksi masennus ja valitsemalla aineistoksi kirjan. Voit halutessasi rajata hakua muullakin tavoin:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSea…

Suositteleminen on kovin vaikeaa, kun kirjoja on näin paljon. Alla kuitenkin kolme tietokirjaa uusimmasta päästä:

- Masennus / Tarja Heiskanen, Matti O. Huttunen, Jyrki Tuulari (toim.), 2011
- Miltä musta tuntuu? : masennus ja siitä toipuminen / Anna-Liisa Lämsä (toim.), 2012
- Masennus / Aku Kopakkala, 2009