Haluaisin tietoa lastenkirjallisuudesta, joka käsittelee masennusta jossakin muodossa. Osaatteko auttaa asiassa?

Kysytty

Hei!
Haluaisin tietoa lastenkirjallisuudesta, joka käsittelee masennusta jossakin muodossa. Osaatteko auttaa asiassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa muutama lastenkirja, jotka käsittelevät surua ja masennusta.

Appelgren, Tove: Vesta-Linnea kuunvalossa, Helsinki : Tammi, cop. 2013.
Hippu, hilpeä hylje, Helsinki : Kuvajulkaisut, (1967).(Eläintarha-sarja ; 5.)
Hintsala, Minna: Tepa tahtoo tietää, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Miete-projekti, 2002.
Järvinen, Liisa Marjatta: Isän isot askeleet, [Helsinki] : Lasten oma kirjakerho, 1986.
Koivunen, Arja : Markuksen äiti saa apua, Omaiset mielenterveystyön tukena Tampere ry, 2006.
Kurenniemi, Marjatta : Kana, jonka nimi oli Elviira, 1964. (Varpusprinsessa : satuja.)
Mäkinen, Paula: Mikon äiti on masentunut, Omaiset mielenterveystyön tukena Tampere ry, 2002.
Hintsala, Minna: Tepa tahtoo tietää, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Miete-projekti, 2002.
Lehtiniemi, Sanna : Matin isä oli vähällä kuolla, Omaiset mielenterveystyön tukena Tampere ry, 2007.
Teoksia on saatavilla eri kirjastoissa.
Lähde:
http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/lastenjanuorten.htm